Senior Projectleider

Vacature gesloten

Senior Projectleider

STRABAG BELGIUM Gent + 3 Locaties

Wat is vereist?

  • Minimaal 10 jaar ervaring als projectleider (bouwprojecten leiden en projectteams aansturen)
  • Je hebt diverse projecten op jouw naam staan; in staat om technisch complexe projecten in goede banen te leiden
  • Praktische bouwkundige kennis, organisatorisch sterk
  • Zowel technisch, administratief als financieel onderlegd
  • Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift. Locatie Brussel: basisbeheersing Franse taal
  • In staat om zelfstandig een team aan te sturen, ambitieus

Wat krijg je?

  • Aantrekkelijk salaris
  • 40-urige werkweek
  • 32 vakantiedagen + 2 STRABAG-dagen
  • Diverse interne en externe opleidingsmogelijkheden
  • Bedrijfswagen, smartphone + laptop

Wat doe je?

  • 30% Projectadministratie
  • 10% Financiële zaken verwerken
  • 10% Project coördineren
  • 10% Planning opstellen en bijwerken
  • 10% Overleg onderaannemers en externen
  • 10% Overleg collega's
  • 20% Werfvergaderingen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Senior Projectleider bij STRABAG ben je verantwoordelijk voor het coördineren van bouwprojecten. Je hebt een coachende rol naar collega's en bent een allround gesprekspartner voor alle bouwpartners. Ook ben je op technisch, financieel en organisatorisch vlak verantwoordelijk voor bouwproject.

Het is aan jou om voornamelijk de uitdagende, multidisciplinaire en complexe projecten tot een goed einde te brengen, altijd in samenwerking met de betrokkenen. Daarom werk je altijd op de werf, vaak in de keet. Je overlegt regelmatig met onderaannemers, de opdrachtgever en experts zoals architecten en ingenieurs. De actiepunten die voortkomen uit de overleggen, verdeel je onder betrokken experts. Voor alle partijen moet duidelijk zijn wat de taken, verantwoordelijkheden en verwachtingen zijn.

De strategische planning die je aan het begin van een project hebt opgesteld, update je wekelijks. Daarnaast houd je de financiën nauwkeurig in de gaten: je bent waakzaam op eventuele kostenoverschrijdingen. Daarnaast monitor je of iedereen zijn/haar werk goed doet en coacht collega's waar nodig.

Er zijn ruim twintig werfteams in België, die in ieder geval bestaan uit (Assistent-)Projectleider(s) en een Werfleider. Je werkt in één werfteam aan één project tegelijk: je werkt dus fulltime op een werf. De gemiddelde doorlooptijd van een project is anderhalf tot twee jaar, maar een project kan ook vier jaar duren.

Als je het leuk vindt om een afwisselende baan te hebben met een onvoorspelbare factor en veel verantwoordelijkheid, en je het uitdagend vindt dat je het aanspreekpunt bent voor alle betrokken partijen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Senior Projectleider

Op een leuke werkdag verlopen alle werkzaamheden soepel. De administratie wordt netjes bijgehouden, collega’s functioneren goed en alles loopt volgens planning.

Op een mindere dag krijg je te horen dat de levertijd van bepaald materiaal twee maanden langer duurt. Hierdoor komt niet alleen de planning in gevaar, maar komen er bovendien extra kosten bij kijken. Dan moet je hier direct op inspelen.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Overleg onderaannemer
    • Overleg onderaannemer
    • Overleg werfteam
    • Overleg opdrachtgever
    • Werfteam aansturen
    • Werfteam aansturen
    • Administratie
    • Lunch
    • Werfvergadering
    • Werfvergadering voorbereiden
    • Overleg budgetcontroller
    • Werfteam aansturen
    • Planning bijwerken
    • Administratie
    • Overleg architect
    • Overleg onderaannemer
    • Overleg onderaannemer
    • Overleg werfteam
    • Overleg opdrachtgever
    • Actiepunten werfvergadering verdelen
    • Werfteam aansturen
    • Projectverrekeningen opstellen
    • Lunch
    • Werfvergadering
    • Werfvergadering voorbereiden
    • Overleg opdrachtgever
    • Overleg onderaannemer
    • Financiële vergadering voorbereiden
    • Werfteam aansturen
    • Lunch
    • Overleg opdrachtgever
    • Actiepunten werfvergadering verdelen
    • Werfteam aansturen
    • Planning bijwerken
    • Administratie
    • Planningsgesprek onderaannemer

Voorbeeld uit de praktijk

Door diverse omstandigheden lijkt het erop dat de projectplanning niet gehaald kan worden. Hoe los je dit op?

Je pakt de planning erbij en gaat na welke onderaannemers er betrokken zijn bij het project. Je plant gesprekken in met deze onderaannemers om te kijken op welke manier jullie dit op kunnen lossen. Voor elke tak is er een andere onderaannemer, bijvoorbeeld voor schilderwerken en voor vloeren. Daardoor volgen onderaannemers elkaar op; zodra de ene klus is afgerond, kan de andere klus in gang worden gezet.

In dit geval loopt de eerste onderaannemer in de keten vertraging op, dus moeten de andere klussen ook verschoven worden. Het is aan jou om dit te coördineren en opnieuw in te plannen met de betrokken onderaannemers, waarbij het doel is om de verloren tijd in te halen. Kan er bijvoorbeeld eerder begonnen worden met schilderen? Kunnen er andere onderaannemers uit het klantenbestand worden ingeschakeld? Op deze manier zorg je ervoor dat de verloren tijd zo veel mogelijk wordt ingehaald.

Groeipad

STRABAG biedt voldoende mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Niet alleen door de nodige begeleiding, maar ook door diverse interne en externe opleidingen aan te bieden. Daarnaast kun je deelnemen aan internationale ontwikkelingsprogramma's, bijvoorbeeld een traineeship of management development program.

Senior Projectleider
Hoofd Projectleider
Technisch Directeur

Werken bij STRABAG BELGIUM

STRABAG Belgium maakt deel uit van het internationale bouwbedrijf STRABAG SE. Als sterk bouwtechnologieconcern, met wereldwijd meer dan 73.000 medewerkers, realiseren we projecten met een uitgesproken innovatief karakter. Met een omzet van ruim 17 miljard euro behoren we tot de wereldtop. We bundelen onze krachten, delen onze expertise en streven ernaar om in 2040 klimaatneutraal te zijn. Ons motto: WORK ON PROGRESS.

In België werkt STRABAG vanuit kantoren in Antwerpen, Gent, Genk en Brussel. STRABAG heeft alle expertise in huis: denk aan een intern studiebureau (Central Services), materieeldienst en wagenpark (BMTI), centraal administratief servicebedrijf (BRVZ), maar ook aan voorzieningen als het gaat om Contract Management & Legal (CML). Daarnaast is er veel contact met het internationale concern waar enorm veel technische kennis aanwezig is op allerlei specialistische vakgebieden. Hierdoor kunnen medewerkers profiteren van internationale expertise, maar tegelijkertijd regionaal werken!

  • Hoofdzetel Benelux in Antwerpen
  • Actief in ruim 80 landen
  • Ruim 250 collega's in de Benelux
  • Ruim 79.000 collega's wereldwijd
  • 25% / 75%
  • Gem. leeftijd 43 jaar

Collega's

Foto van medewerker Koen Van De Putte

Koen Van De Putte - Afdelingshoofd Central Services

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via een joint venture van mijn vorige werkgever met STRABAG heb ik als projectleider STRABAG leren kennen als een bedrijf dat haar medewerkers actief ondersteunt. Later kon ik aan de slag bij STRABAG waar ik momenteel ben doorgegroeid tot afdelingshoofd van Central Services. Central Services is de dienst die, actief ondersteund door ons internationaal concern, de werven bijstaat in de werkvoorbereiding, de planning, noodzakelijke stabiliteit, bouwfysica en ontwerpstudies... Zo was mijn cirkel rond: charme via de joint venture door de ondersteuning die er bij STRABAG is. Nu geef ik dezelfde ondersteuning aan al onze werven/collega's.

Wat was je vorige baan?
Projectleider.

Wat doe je in je vrije tijd?
Kunst & lopen.

Sollicitatieproces

Solliciteren
± 2 werkdagen
Telefonisch gesprek met HR (indien match met basisvereisten)
± 1 tot 2 weken
Interview met Leidinggevende + HR
± 1 week
Eventueel tweede gesprek met salarisvoorstel
± 1 week
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Terug naar boven