Project Controller
STRABAG BELGIUM Gent +
Wat is vereist?
- Afgeronde relevante bachelor- of masteropleiding
- Bij voorkeur werkervaring in het vakgebied
- Financiële kennis en affiniteit met de bouwsector óf bouwkundige kennis en affiniteit met cijfers, budgetten en administratie
- Goede beheersing Nederlands en Engels. Locatie Brussel: basisbeheersing Franse taal
- Nauwkeurig, analytisch en overtuigend
Wat krijg je?
- Aantrekkelijk salaris
- 40-urige werkweek
- 32 vakantiedagen + 2 STRABAG-dagen
- Diverse interne en externe opleidingsmogelijkheden
- Bedrijfswagen, smartphone + laptop
Wat doe je?
- 10% Intern en extern overleg
- 10% Administratie bijwerken
- 10% Financiële zaken rapporteren
- 10% Overige financiële zaken oppakken
- 60% Werfbudgetten beheren en actualiseren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
HR Team Benelux
Daisy en/of Robert
Vacature
Als Project Controller bij STRABAG ben je verantwoordelijk voor de financiële zaken van een aantal werven. Je rekent het gehele bouwproject en alle contractuele afspraken financieel door, en daarnaast beheer en actualiseer je dagelijks alle budgetten. Je gaat in gesprek met de werfteams en duikt in alle financiële gegevens, bijvoorbeeld over de boekhouding of de begroting. Dit koppel je vervolgens weer terug aan de werfteams en de Projectleiders, waarna passende acties ondernomen moeten worden. Je geeft bijvoorbeeld advies over stijgende prijzen, openstaande posten, inkoopmomenten of het inzetten van personeel.
Je monitort dagelijks een aantal werven waar je verantwoordelijk voor bent, en op basis daarvan update je het budget. Die updates kunnen soms voortkomen uit (onvoorziene) factoren die de werfresultaten beïnvloeden, zoals vertraging in de planning of personeelsbezetting. Daarom is het belangrijk dat je enige technische en bouwkundige kennis hebt, aangezien je de financiën van het werk moet inschatten. Ook zie je erop toe dat de nodige (software)tools worden ingezet volgens de richtlijnen en dat documenten juist worden opgeslagen in het documentbeheersysteem. Daarnaast ontferm je je over andere administratieve zaken, zoals contractbeheer en tussentijdse contractwijzigingen.
Je rapporteert maandelijks de financiële zaken van de drie werven aan de Financieel en Administratief Directeur en de Directie.
Je bent onderdeel van de aan jou toegewezen werfteams; elk team bestaat uit een Hoofd Projectleider, een Projectleider en een Werfleider. Je hebt dagelijks contact met je team(s) om de (financiële) voortgang in de gaten te houden.
Als je het leuk vindt om in de bouw- en technieksector te werken, en je het uitdagend vindt om je in de cijfers en financiële zaken te verdiepen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag werkt het team goed samen en is het mooi weer. Alles verloopt goed, en de middag wordt afgesloten met een zinvolle vergadering.
Tijdens een mindere dag staan collega’s op de werf onder hoge werkdruk en hebben ze geen tijd om jouw vragen te beantwoorden. Hun antwoorden zijn echter voor jou noodzakelijk om financiële zaken af te handelen.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Overleg Project Controller andere regio
- Overleg Financieel en Administratief Directeur
- Overige financiële administratie
- Op kantoor werken
- Budget beheren en actualiseren
- Budget beheren en actualiseren
- Overige financiële administratie
-
- Lunch
- Overleg Werfleider
- Overige financiële administratie
- Contractbeheer
- Werken op werf A
- Overleg werfteam
- Budget beheren en actualiseren
-
- Lunch
- Overleg Technisch Directeur
- Overleg Bouwpartner en Financieel en Administratief Directeur
- Contractbeheer
- Werken op werf B
- Overleg werfteam
- Budget beheren en actualiseren
- Budget beheren en actualiseren
- Budget beheren en actualiseren
-
- Lunch
- Overleg Financieel en Administratief Directeur
- Overige financiële administratie
- Overleg werfteam
- Werken op werf C
- Budget beheren en actualiseren
- Budget beheren en actualiseren
- Budget beheren en actualiseren
-
- Lunch
- Werken aan maandrekening
- Werken aan maandrapportage
- Overleg Projectleider
- Thuis werken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
STRABAG biedt voldoende mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Niet alleen door de nodige begeleiding, maar ook door diverse interne en externe opleidingen aan te bieden. Daarnaast kun je deelnemen aan internationale ontwikkelingsprogramma's, bijvoorbeeld een traineeship of management development program.
Werken bij STRABAG BELGIUM
STRABAG Belgium maakt deel uit van het internationale bouwbedrijf STRABAG SE. Als sterk bouwtechnologieconcern, met wereldwijd meer dan 73.000 medewerkers, realiseren we projecten met een uitgesproken innovatief karakter. Met een omzet van ruim 17 miljard euro behoren we tot de wereldtop. We bundelen onze krachten, delen onze expertise en streven ernaar om in 2040 klimaatneutraal te zijn. Ons motto: WORK ON PROGRESS.
In België werkt STRABAG vanuit kantoren in Antwerpen, Gent, Genk en Brussel. STRABAG heeft alle expertise in huis: denk aan een intern studiebureau (Central Services), materieeldienst en wagenpark (BMTI), centraal administratief servicebedrijf (BRVZ), maar ook aan voorzieningen als het gaat om Contract Management & Legal (CML). Daarnaast is er veel contact met het internationale concern waar enorm veel technische kennis aanwezig is op allerlei specialistische vakgebieden. Hierdoor kunnen medewerkers profiteren van internationale expertise, maar tegelijkertijd regionaal werken!
- Hoofdzetel Benelux in Antwerpen
- Actief in ruim 80 landen
- Ruim 250 collega's in de Benelux
- Ruim 79.000 collega's wereldwijd
- 25% / 75%
- Gem. leeftijd 43 jaar